CAPITOLUL I  Dispoziţii generale
Art. 1
În  sensul  prezentei  Metodologii  de  autorizare  a  furnizorilor  de  formare  profesională  a
adulţilor, denumită în continuare Metodologie, autorizarea reprezintă procesul în urma căruia  furnizorii de formare profesională, prevăzuţi la art. 2 din Normele metodologice de aplicare a  prevederilor  Ordonanţei  Guvernului  nr.  129/2000,  aprobate  prin  Hotărârea  Guvernului  nr.522/2003, denumite în continuare Norme metodologice, pot organiza programe de formare profesională finalizate cu certificate de calificare sau de absolvire cu recunoaştere naţională.
Art. 2
(1)  Potrivit  art. 13  din Normele  metodologice,  activitatea  de  autorizare  a  furnizorilor  de  formare  profesională  este  coordonată  de  Consiliul  Naţional  de  Formare  Profesională  a Adulţilor.
(2) În vederea autorizării furnizorilor de formare profesională, Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor poate înfiinţa comisii de autorizare judeţene, respectiv a municipiului  Bucureşti, denumite în continuare comisii de autorizare.
(3)  Pentru  exercitarea  atribuţiilor  ce  le  revin,  comisiile  de  autorizare sunt  ajutate  de  secretariate tehnice. Comisiile de autorizare şi secretariatele tehnice îşi au sediul la Direcţiile  pentru dialog, familie şi solidaritate socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
Art. 3
Pentru  a se  supune  autorizării,  furnizorii  de  formare  profesională  trebuie  să  îndeplinească  următoarele condiţii de eligibilitate:
a) să fie legal constituiţi;
b)  să  aibă  prevăzut  în  statut  sau, după  caz,  în  actul  de  înfiinţare, activităţi  de formare  profesională;
c)  să  îşi  îndeplinească  obligaţiile  de  plată  a  impozitelor,  taxelor şi  contribuţiilor datorate, potrivit legislaţiei în vigoare.
Art. 4
(1) Autorizarea furnizorilor  de formare  profesională se face  pe baza  criteriilor  de  evaluare, pentru o perioadă de 4 ani, pentru fiecare dintre ocupaţiile pentru care furnizorii de formare  profesională organizează programe de formare profesională.
(2) Filialele  furnizorilor de formare  profesională şi  centrele  de formare  profesională, fără  personalitate  juridică,  sunt  considerate  unităţi  distincte  şi se  supun  separat  procedurii  de  autorizare.
CAPITOLUL II
Criterii de evaluare a furnizorilor de formare profesională
Art. 5
(1) Criteriile de evaluare a furnizorilor de formare profesională în vederea autorizării, au în  vedere următoarele elemente:
a) programul de formare profesională;
b) resursele necesare desfăşurării programului de formare profesională;
c) experienţa  furnizorului  de  formare  profesională  şi  rezultatele  activităţii  lui anterioare obţinerii autorizării sau în alte programe de formare profesională pe care  le-a realizat, dacă este cazul.
(2) Elementele de la alin. (1) sunt detaliate în Fişa de autoevaluare prezentată în Anexa nr. 1.
(3) Criteriile care stau la baza autorizării furnizorilor de formare profesională stau şi la baza  monitorizării furnizorilor de formare profesională.
(4)  Neîndeplinirea  criteriilor  de  autorizare  determină  neacordarea sau,  după  caz, retragerea  autorizaţiei.
Art. 6
(1) În vederea autorizării, programul de formare profesională trebuie să cuprindă:
a) date de identificare a programului de formare profesională;
b) condiţiile de acces;
c) obiectivele  exprimate în  competenţele  profesionale  ce  urmează să fie  dobândite  de  fiecare  persoană  care  urmează  programul  de  formare  profesională,  în  concordanţă cu standardele ocupaţionale recunoscute la nivel naţional;
d) durata de pregătire;
e) locul de desfăşurare;
f) formele de organizare a programului de formare profesională;
g) planul de pregătire;
h) numărul de participanţi;
i) procedura de evaluare a programului de formare profesională;
j) programa de pregătire, care este prezentată în Anexa nr. 2;
k) modalităţile de  evaluare a participanţilor  la  programul  de formare  profesională,  care sunt prezentate în Anexa nr. 3.
(2) Resursele necesare desfăşurării programelor de formare profesională sunt:
a) resurse umane;
b) resurse materiale;
c) resurse financiare.
(3)  Programele  cadru,  aprobate  conform legii,  trebuie  respectate  în  proporţie  de  minimum  75%.
Art. 7
(1)  Durata  minimă  a programului  de  formare  profesională,  exprimată  în  ore  de  pregătire,  pentru  pregătirea  teoretică  şi  practică,  pentru care  se  eliberează  certificat  de  calificare  profesională, pe niveluri de calificare este de:
a) 360 ore pentru nivelul 1 de calificare;
b) 720 ore pentru nivelul 2 de calificare;
c) 1080 ore pentru nivelul 3 de calificare.
(2) Timpul  alocat  programului  de formare  profesională  va fi  corelat  cu scopul,  obiectivele,  conţinuturile şi strategiile de realizare.
(3) Activităţilor aplicative li se alocă cel puţin două treimi din durata totală a programului de formare.
Art. 8
(1) Numărul maxim de participanţi pe grupa de formare profesională este:
a) 28 persoane pentru pregătirea teoretică;
b) 14 persoane pentru pregătirea practică.
(2) Prevederile de la alin. (1) nu se aplică în cazul prelegerilor.
Art. 9  (1)  Procedura  de  evaluare  a  programului  de  formare  profesională vizează:  conţinutul
programului, modul de desfăşurare a procesului de formare, prestaţia formatorilor şi aspectele  organizatorice.
(2) Evaluarea programului de formare profesională se face de către participanţii la program,  cel puţin la sfârşitul programului.
Art. 10
(1)  Resursele  umane  ale  programului  de  formare  profesională  se  referă  la  persoanele  cu  atribuţii de instruire teoretică şi practică, denumite în continuare formatori.
(2)  Pentru a fi  autorizaţi, furnizorii  de formare  profesională  trebuie  să  facă  dovada  că  realizează programele de formare profesională cu formatori care au profilul sau specialitatea  corespunzătoare programei de pregătire.
(3)  Începând  cu  data  de  1 ianuarie  2010,  pentru  a fi  autorizaţi furnizorii  de  formare  profesională  trebuie să  facă  dovada  că  realizează  programele  de  formare  profesională  cu formatori  care  au  pregătirea  pedagogică  specifică  formării  profesionale  a adulţilor  şi pregătirea de specialitate corespunzătoare programei de pregătire;
(4)  Pe  durata  efectuării  practicii  la  agenţii  economici,  supravegherea  şi  îndrumarea  participanţilor  la  program sunt  asigurate  atât  de formatori  numiţi  de furnizorul  de formare  profesională, cât şi de personal de specialitate numit de agentul economic.
Art. 11
(1) Furnizorul de formare profesională trebuie să facă dovada  că dispune de baza materială  necesară pentru desfăşurarea programului de formare profesională:
a) Furnizorul  de  formare  profesională  trebuie  să  asigure  spaţii  adecvate  pentru pregătirea teoretică şi practică, pentru cel puţin un ciclu de pregătire în avans faţă  de  momentul  în  care  se  solicită  autorizarea.  Se  vor  menţiona:  numărul,  dimensiunile şi dotările spaţiilor de pregătire, raportate la numărul participanţilor şi la programa de pregătire;
b) Dimensiunile şi modul de organizare a spaţiului destinat pregătirii practice trebuie  să  permită  fiecărui  participant la  programul  de  formare  profesională  să-şi  desfăşoare  activitatea  şi,  totodată, să  fie  supravegheat şi  îndrumat  de  către formator;
c) Spaţiile  pentru  pregătirea  teoretică sunt  dotate  cu  echipamente de  prezentare  de  tipul: tablă, flipchart, calculatoare, retro/video-proiectoare, aparatură video/TV etc.  şi  cu  materiale  demonstrative  (planşe,  casete  video,  software  specializat etc.), conform programei de pregătire;
d) Spaţiile  de  desfăşurare  a  activităţii  de pregătire  practică  sunt  înzestrate cu echipamentele, maşinile, utilajele, sculele, dispozitivele prevăzute în programa de pregătire, în stare de funcţionare;
e) Fiecărui participant  la  programul  de formare  profesională  i se  asigură  un  loc  de pregătire  echipat  corespunzător,  precum şi  cantitatea  de  materiale  consumabile necesară desfăşurării activităţii practice;
 f) Dimensiunile,  dotările şi  organizarea spaţiilor  de  pregătire, raportate  la  numărul participanţilor  la  programul  de  formare  profesională,  precum şi desfăşurarea procesului de pregătire trebuie să respecte normele specifice de protecţia muncii;
g) Fiecare  participant  la  programul  de formare  profesională  are  acces  individual  la suportul de curs/manualul cursantului. Suportul de curs/manualul cursantului poate fi distribuit participanţilor la programul  de formare profesională şi  sub  formă  de fascicule, pe măsura parcurgerii programei de pregătire;
h) Suportul de curs/manualul cursantului trebuie să permită transmiterea cunoştinţelor de bază, conform tematicii de pregătire;
i) După caz, furnizorul de formare profesională pune la dispoziţia participanţilor la programul  de  formare  profesională  alte  materiale  de  tipul:  caiet  de aplicaţii practice, materiale documentare, bibliografie etc.;
j) Dacă  suportul  de  curs/manualul  cursantului  nu este  elaborat  de  furnizorul de formare profesională, acest lucru trebuie precizat.
(2) Baza  materială  a furnizorilor  de programe  de formare  profesională  poate fi  deţinută  în proprietate sau  concesionată, închiriată, dobândită prin parteneriat sau  alte forme, pe durata programului de formare profesională, fapt dovedit cu documente.
Art. 12
(1)  În  cazul  programelor  de  formare  profesională  finalizate  cu  certificate  de  calificare, formatorul  elaborează  proiecte  didactice  pentru  fiecare  din temele  cuprinse  în module/discipline,  după  caz,  care  sunt  prezentate  la  solicitarea  persoanelor  însărcinate  să efectueze monitorizarea sau după caz controlul activităţii de formare profesională.
(2) Modelul proiectului didactic este prezentat în Anexa nr. 4.
Art. 13
Criteriile  privind  experienţa  furnizorului  de  formare  profesională  devin  obligatorii  la evaluarea în vederea reînnoirii autorizaţiei.
CAPITOLUL III Procedura de autorizare a furnizorilor de formare profesională
Art. 14
(1) Cererea de autorizare, însoţită de dosarul de autorizare, se depune, direct sau prin poştă, cu confirmare  de  primire,  la  secretariatul  tehnic din  judeţul  în  care  îşi  desfăşoară  activitatea furnizorul de formare profesională. Modelul cererii de autorizare este prevăzut în Anexa nr. 5.
(2)  Dosarul  de  autorizare  cuprinde  documentele  prevăzute  în  Anexa  nr.  6.  Fiecare  filă  a dosarului de  autorizare  este  numerotată şi ştampilată,  iar  pe ultima  pagină se  consemnează numărul  de  file  existente,  sub  semnătura  reprezentantului  legal al furnizorului de  formare profesională. Prima pagină din dosarul de autorizare este opisul completat conform modelului din Anexa nr. 6.
Art. 15
(1)  Procedura  de  autorizare  se  declanşează  la  data  înregistrării  cererii  de  autorizare  în Registrul de evidenţă a cererilor de autorizare, al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 7.
(2) În cazul în care se constată  neregularităţi ale documentaţiei depuse, secretariatul tehnic comunică acest fapt furnizorului de formare profesională care a solicitat autorizarea, în termen de 5 zile de la data înregistrării cererii de autorizare. Furnizorul de formare profesională are o singură  dată  posibilitatea  de  a remedia  neregularităţile,  în  termen  de 30  de zile  de la  data notificării.
Art. 16
(1)Potrivit  art.  21  din  Normele  metodologice, pentru  evaluarea  furnizorilor  de  formare profesională în vederea autorizării, comisiile de autorizare pot folosi specialişti sau experţi a căror pregătire şi experienţă au legătură directă cu ocupaţia pentru care se solicită autorizarea, denumiţi în continuare specialişti.
(2)  Desemnarea specialiştilor  pentru evaluarea furnizorului, se face,  de regulă,  prin rotaţie, dintre specialiştii a căror pregătire şi experienţă au legătură directă cu ocupaţia pentru care se solicită autorizarea.
(3) Potrivit art. 26 din Normele metodologice, listele nominale de specialişti sunt aprobate de comisiile de autorizare.
(4) În cazul în care comisia de autorizare nu poate selecta specialişti pe plan local, poate apela la specialiştii desemnaţi de alte comisii.
(5)  Specialistul  desemnat  pentru  evaluarea  unui  furnizor  de  formare,  este  obligat să  dea  o declaraţie  pe  proprie  răspundere că  nu  se  află  în  nici  una  dintre următoarele  situaţii  de incompatibilitate:
a) nu se află în raport de rudenie până la gradul III inclusiv cu conducerea furnizorului de formare profesională;
b) nu se află într-un raport patrimonial cu furnizorul de formare profesională;
c) nu a participat la elaborarea programului de formare profesională supus autorizării;
d) nu are calitatea de formator în cadrul acestui program.
Art. 17
(1) Dosarele de autorizare care sunt complete sunt analizate de către comisia de autorizare.
(2) Comisia de autorizare verifică îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate. Dacă se constată că aceste condiţii nu sunt îndeplinite, furnizorul de formare profesională este atenţionat în scris, în termen de 5 zile de la data constatării. Furnizorul de formare profesională are posibilitatea să demonstreze, cu acte, că îndeplineşte criteriile de eligibilitate, o singură dată, în termen de 30 de zile de la data atenţionării.
(3) În cazul în care comisia de autorizare constată că sunt îndeplinite condiţiile de eligibilitate, preşedintele comisiei de autorizare alege, din lista de specialişti aprobată, doi dintre aceştia, a căror pregătire şi experienţă au legătură directă cu ocupaţia pentru care se solicită autorizarea.
(4) Numirea specialiştilor care vor efectua evaluarea programului de formare profesională se face prin decizie a comisiei de autorizare.
Art. 18
(1)  Fiecare  specialist  verifică, în  mod  independent,  dacă  sunt  îndeplinite  criteriile  de autorizare:
a) prin analiza documentaţiei prevăzute în Anexa nr. 6;
b) prin  deplasare  la  locul  de  desfăşurare  a procesului  de  formare  profesională,  în vederea confruntării situaţiilor descrise în documente cu situaţia faptică.
(2)  Fiecare  specialist  consemnează  rezultatele  evaluării  în  Raportul  de  evaluare,  al  cărui model este prezentat în Anexa nr. 8, şi îl depune la secretariatul tehnic.
Art. 19
(1) Comisia de autorizare, întrunită la cererea preşedintelui acesteia, conform art. 18 şi art. 19 din Normele metodologice, soluţionează cererea de autorizare în termen de maximum 45 de zile  de  la  data  înregistrării  cererii  de  autorizare,  sau,  după  caz,  de  la  data  remedierii neregularităţilor constatate  potrivit  art.  15  alin.  (2),  respectiv  art.  17  alin  (2) din  prezenta Metodologie.
(2) Comisia de autorizare analizează documentaţia cuprinsă în dosarul de autorizare, precum şi  Rapoartele  de  evaluare  întocmite  de  specialişti şi  decide  acordarea  sau  neacordarea autorizaţiei, motivând această decizie.
(3) Decizia comisiei de autorizare privind acordarea sau neacordarea autorizaţiei, precum şi motivarea acesteia se întocmeşte în două exemplare din care unul se transmite furnizorului de formare profesională care a solicitat autorizarea.
Art. 20
Secretariatul  tehnic  transmite furnizorului  de  formare  profesională  decizia  comisiei  de autorizare privind acordarea sau neacordarea autorizaţiei, inclusiv motivarea acestei decizii, în termen de 5 zile de la data semnării  acesteia  de către preşedintele  comisiei de autorizare.
Art. 21
(1) În urma deciziei de acordare a autorizării, secretariatul tehnic completează autorizaţia şi o  înregistrează în Registrul de evidenţă a autorizaţiilor.
(2) Autorizaţia se identifică prin număr, serie şi data eliberării.
(3) Modelul de autorizaţie este prezentat în Anexa nr. 9, iar modelul Registrului de evidenţă a autorizaţiilor în Anexa nr. 10
(4)  În  cazul  pierderii,  sustragerii  sau  deteriorării  autorizaţiei,  furnizorul  de  formare  profesională poate solicita  eliberarea unui duplicat al autorizaţiei în condiţiile prevăzute de instrucţiunile emise  de Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor.
Art. 22
Autorizaţia se eliberează de către secretariatul tehnic, reprezentantului legal al furnizorului de  formare profesională, în cel mult 30 de zile de la data comunicării deciziei de autorizare.
Art. 23
(1) Furnizorul de formare profesională, a cărui solicitare de autorizare a fost respinsă de către  comisia de autorizare, poate contesta această decizie în termen de 30 de zile de la comunicare.
(2)  Contestaţia,  însoţită  de  o  copie  după  decizia  comisiei  de  autorizare,  se  depune  la  Secretariatul tehnic al Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor
Art. 24
(1) Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor analizează contestaţia furnizorului  de  formare  şi  desemnează  pentru  examinarea  aspectelor  invocate  în  contestaţii  specialişti  şi/sau,  membri  ai  Consiliului  Naţional  de  Formare  Profesională  a Adulţilor  şi/sau  ai  Secretariatului tehnic al Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor.
(2)  Specialiştii sunt  desemnaţi  din  listele  comisiilor  de autorizare,  alte  persoane decât  cele  care au efectuat evaluarea în vederea autorizării.
(3)  Secretariatul  tehnic judeţean pune  la dispoziţia  specialiştilor  desemnaţi  de  Consiliul  Naţional de Formare Profesională a Adulţilor toate datele de care dispune şi îi sprijină în toate demersurile în vederea analizării contestaţiei.
(4) După analiza documentelor şi, după caz, a situaţiei de pe teren, specialiştii întocmesc un raport  de constatare  pe care  îl  prezintă  Consiliului  Naţional  de  Formare  Profesională  a Adulţilor.
Art. 25
(1) Soluţionarea contestaţiei se face în termen de 30 de zile de la data înregistrării contestaţiei, prin hotărâre a Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor care se emite în trei  exemplare.  Hotărârea  privind  admiterea  sau  respingerea  contestaţiei  cuprinde  şi  motivarea  soluţiei.
(2) În termen de 5 zile de la data emiterii, Secretariatul tehnic transmite câte un exemplar al  hotărârii  Consiliului  Naţional  de  Formare  Profesională  a Adulţilor  furnizorului  de  formare profesională şi comisiei de autorizare.
Art. 26
În  cazul  admiterii  contestaţiei, comisia  de  autorizare  care  a  soluţionat  iniţial  cererea  de autorizare îi  eliberează furnizorului de formare  profesională  autorizaţia, în termen  de  30  de  zile de la data rezolvării contestaţiei.
Art. 27
Furnizorul de  formare  nemulţumit  de  soluţionarea  contestaţiei,  se  poate  adresa instanţei  judecătoreşti competente, în temeiul Legii contenciosului administrativ.
Art. 28
Hotărârea Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor, luată în urma soluţionării  contestaţiei  precum şi  hotărârea  judecătorească  definitivă  şi  irevocabilă  a  instanţei  judecătoreşti sunt obligatorii pentru comisia de autorizare.
Art. 29
Datele  privind  furnizorii  de  formare  profesională  şi  programele de  formare  profesională  autorizate se înscriu în Registrul naţional al furnizorilor de formare profesională a adulţilor.
Art. 30
Furnizorul  de formare  profesională  care  doreşte să reînnoiască  autorizaţia  poate  depune,  cu  maxim 60  de  zile  înainte  de  expirarea  valabilităţii  autorizaţiei,  la  secretariatul  tehnic  al  comisiei de autorizare cererea de autorizare, însoţită de dosarul de autorizare prevăzute la art. 14 din prezenta Metodologie.
Capitolul IV Procedura de monitorizare a furnizorilor de formare autorizaţi
Art. 31
(1) Activitatea de monitorizare prevăzută la art. 32 alin. (1) din Normele metodologice constă  în urmărirea sistematică a îndeplinirii de către furnizorul de formare profesională a criteriilor  care au stat la baza autorizării acestuia.
(2)  În  cei  4 ani  pentru  care  a  primit  autorizaţia,  furnizorul  de  formare  profesională  este  monitorizat prin:
a) cel puţin 3 vizite de monitorizare, la interval de cel mult 18 luni, la care se pot  adăuga vizite suplimentare, în cazul unor sesizări şi/sau în situaţii speciale;
b) prin urmărirea sistematică a rezultatelor obţinute de participanţii la programul de  formare profesională, cu ocazia evaluării finale.
(3) Modalitatea  concretă  de  urmărire  a îndeplinirii  a criteriilor de  evaluare se face  potrivit Instrucţiunilor  de  monitorizare  elaborate de  Consiliul  Naţional de  Formare  Profesională  a Adulţilor.
Art. 32
(1) Monitorizarea furnizorilor de formare autorizaţi se realizează de echipe de monitorizare,  formate din două persoane, desemnate:
a) la nivel judeţean, prin decizie a comisiei de autorizare;
b) la  nivel naţional,  prin  hotărâre  a  Consiliului  Naţional  de Formare  Profesională  a Adulţilor.
(2) În  cazul reclamaţiilor,  echipa  de monitorizare  poate fi  desemnată  direct  de  preşedintele comisiei de autorizare.
(3) Din echipele de monitorizare pot face parte:
a) la nivel judeţean, specialişti şi/sau membri ai comisiilor de autorizare;
b) la  nivel  naţional,  specialişti  şi/sau membri  ai  Consiliului  Naţional  de  Formare Profesională a Adulţilor şi/sau  ai  Secretariatului  tehnic  al Consiliului  Naţional  de Formare Profesională a Adulţilor.
Art. 33
(1) Echipa de monitorizare verifică, la sediul furnizorului de formare profesională, modul în  care sunt îndeplinite criteriile de autorizare, analizând cauzele care au determinat eventualele  sesizări sau reclamaţii.
(2)  Fiecare  membru  al  echipei  de  monitorizare  consemnează  rezultatele  monitorizării  în Raportul  de  monitorizare,  al  cărui  model  este  prezentat  în  Anexa  nr.  11, şi  îl  depune  la  secretariatul tehnic.
CAPITOLUL V  Procedura de retragere a autorizaţiei
Art. 34
Comisia  de  autorizare,  întrunită  conform art.18  şi  art.  19  din  Normele  metodologice, analizează  raportul  de  monitorizare  şi,  în  cazul  în care  constată  că furnizorul  de formare profesională  nu  respectă  criteriile  de  autorizare,  poate  dispune  atenţionarea  acestuia  sau retragerea autorizaţiei.
Art. 35
(1) Atenţionarea furnizorului de formare profesională se realizează printr-o notă semnată de  preşedintele comisiei de autorizare, prin care furnizorul de formare profesională este înştiinţat  că nu îndeplineşte unul sau mai multe dintre criteriile de autorizare şi i se acordă o perioadă de  30 de zile pentru a lua măsuri în vederea îndeplinirii criteriilor de autorizare.
(2) La expirarea termenului de 30 de zile, echipa de monitorizare verifică dacă furnizorul de  formare profesională a remediat neregularităţile constatate şi comunică rezultatul comisiei de  autorizare.
(3) Dacă furnizorul de formare profesională nu a luat măsuri pentru îndeplinirea criteriilor de  autorizare, comisia de autorizare decide retragerea autorizaţiei.
Art. 36
În  cazul  programelor  de  calificare, dacă  la  două  serii  consecutive se  constată  că rata  de promovare  este  mai  mică  de  70% sau  rata  de  abandon  este  mai  mare  de  50%, se  face  o  reevaluare a furnizorului de formare profesională şi, dacă este cazul, i se retrage autorizaţia,  prin decizie a comisiei de autorizare.
Art. 37
Furnizorul  de  formare  profesională  poate  să  conteste  la  Consiliul  Naţional  de  Formare Profesională  a Adulţilor  decizia  de retragere  a autorizaţiei,  procedura fiind  aceeaşi  ca şi în  cazul neacordării autorizaţiei.
CAPITOLUL VI  Dispoziţii finale
Art. 38
Furnizorii  de formare  care  organizează  programe  de formare  profesională  neconvenţionale,  cum sunt: învăţământul deschis la distanţă, prin  corespondenţă, e-learning,  etc. nu se supun  reglementărilor de autorizare cuprinse în prezenta Metodologie.
Art. 39
În  temeiul  art.  13  lit.  d)  din  Normele  metodologice, Consiliul  Naţional  de Formare  Profesională a Adulţilor elaborează instrucţiuni şi instruieşte membrii comisiilor de autorizare  şi personalul secretariatelor tehnice, pentru ca  autorizarea  să se desfăşoare în mod unitar în  întreaga  ţară.  În  acest  sens  Consiliul  Naţional  de Formare  Profesională  a Adulţilor   elaborează:
a) instrucţiuni  de întocmire şi prezentare a documentaţiei de către furnizorul de formare  în vederea autorizării;
b) instrucţiuni  cu  privire  la  evaluarea  furnizorului  de  formare  de  către  specialiştii  desemnaţi de comisiile de autorizare;
c) instrucţiuni  cu  privire  la  procedura  de  organizare  şi  funcţionare  a  comisiilor  de autorizare şi a secretariatelor tehnice;
d) instrucţiuni  în  vederea  întocmirii  listelor  de specialişti şi experţi, la care  se poate apela pentru activităţile de evaluare a furnizorilor de formare profesională.
Art. 40
Comisiile de autorizare încep activitatea de autorizare a furnizorilor de formare profesională  în termen de 30 de zile de al data înfiinţării acestora prin hotărâre a Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor.
Art. 41
În  temeiul  art.  13  lit.  h)  din  Normele  metodologice, Consiliul  Naţional  de Formare  Profesională a Adulţilor  elaborează  instrucţiuni  de  întocmire  şi  actualizare  a  Registrului  Naţional al Furnizorilor de Formare Profesională a Adulţilor.
Art. 42
(1)  În  temeiul  art.  13  lit.  g)  din  Normele  metodologice, Consiliul  Naţional  de Formare  Profesională a Adulţilor acordă  consultanţă  de specialitate  privind  formarea  profesională  a adulţilor, cu  referire la  criteriile  care  stau la  baza  autorizării  programelor  de formare  profesională.
(2) Metodologia şi instrucţiunile de autorizare pot fi consultate la sediul secretariatelor tehnice   şi pe site-ul Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor.
Art. 43
(1) Furnizorii de formare profesională autorizaţi au următoarele obligaţii:
a) să presteze serviciul de formare profesională, respectând criteriile de autorizare;
b) să trateze participanţii la programele de formare profesională fără discriminare  pe criterii de vârstă, sex, rasă, origine etnică, apartenenţă politică sau religioasă;
c) să adapteze programele de formare profesională la nevoile persoanelor cu nevoi  speciale;
d) să asigure confidenţialitatea datelor despre participanţii la programele de formare  profesională;
e) să permită accesul acestora la propriile date;
f) să încheie contracte de formare profesională cu participanţii la programele  finalizate cu certificate de calificare şi să le prezinte pentru înregistrare la  secretariatele tehnice;
g) să pună la dispoziţia persoanelor împuternicite să exercite controlul sau  monitorizarea toate informaţiile şi documentele solicitate referitoare la activitatea  de formare;
h) să pună la dispoziţia echipelor de monitorizare sau de control  chestionarele de  evaluare a programului de formare profesională, completate de participanţii la  program;
i) să comunice în timp util datele statistice solicitate de către Consiliul Naţional de  Formare Profesională a Adulţilor şi de alte instituţii abilitate prin lege;
(2) Orice schimbări în statutul şi activitatea furnizorului de  formare profesională, care  modifică  condiţiile în care a fost autorizat, vor fi aduse la cunoştinţa comisiei de autorizare,  în scris, în cel mult 15 zile de la data producerii schimbărilor.
Art. 44
Anexele 1-11 fac parte integrantă din prezenta Metodologie.
Salveaza si anexele in format electronic de pe site-ul Autoritatii  Nationale pentru califiacari – Anexele in format doc: 1 modif,  1,  2,  3,  4,  5,  6

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*