Studiul facut de cei de la AFIDAMP pentru distribuitorii italieni, arata o scadere a vanzarilor

Ultimul studiu facut de asociatia AfidampCOM din Italia, pentru distribuitorii de produse de curateniei,  a evidentiat faptul ca acest sector este dominat de catre companiile mici. Majoritatea (in procent de 52%), au o cifra de afaceri mai mica de 1 milion de euro.

Numarul afacerilor cu o cifra de afaceri intre 500.000 si 1 milion euro, este in crestere, inregstrandu-se o crestere de 3% a numarului companiilor cu mai putin de 5 angajati.

Dintre distribuitorii care au luat parte la acest studio, 5.6% din companii au declarat o scadere a cifrei de afaceri cu 20 de procente in perioada 2011 / 2012. Factorii care au cauzat cele mai mari pierderi au fost : multiplele intarzieri de plata din sectorul public, reducerea marjei de profit si competitia directa a producatorilor.

Una dintre strategiile adoptate de distribuitori, ca raspuns la conditiile dificile ale pietei, spun cei de la AfidampCOM, a fost investitiile in formarea angajatilor. Un numar semnificativ dintre cei intervievati (66 %), au spus ca au investit in cursuri de calificare / formare in cursul anului 2012, comparativ cu 58% in 2010 si 63 % in 2011.

Baza de clienti ramane, in mare masura, neschimbata, cu un procent de 54% dintre cei intervievati sustinand un portofoliu de peste 300 de clienti. Si majoritatea distribuitorilor continuand sa investeasca in servicii post-vanzare si de mentenanta, in acord cu solicitarile clientilor.

“Sondajul din acest an scoate in evidenta dinamica ce s-a dezvoltat spre sfarsitul anului 2011, si tinand cont de conditiile pietei, continua sa se consolideze. Credem ca specializarea si suportul pentru client, sunt doua parghii importante in incercarea de a rezista intr-o situatie de declin, care ne afecteaza profund”, spune Francesco Bertini, presedinte al AfidampCOM.

“Asociatia isi va urmari misiunea, aceea de a promova contactul dintre distribuitori, de a promova firmele mici si mijlocii si nu doar companiile mari”.

 

Sursa : www.europeancleaningjournal.com 

 

Scaderea vanzarilor la produsele de curatenie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*